Notice: Trying to get property of non-object in /home/mecatro2/domains/mecatronco.ir/public_html/wp-includes/class-wp-query.php on line 3870
آموزش نرم افزار word - جلسه هشتم - صنایع رباتیک مکاترون
logo
صنایع رباتیک مکاترون
صنایع رباتیک مکاترون

آموزش نرم افزار word – جلسه هشتم

آموزش گام به گام و تصویری نرم افزار word

جلسه هشتم : آشنایی با سربرگ Insert و بخش Page و Table

در بخش قبلی با گزینه Cover Page آشنا شده اید. در این بخش سایر گزینه های این بخش و همچنین دومین قسمت از این سربرگ یعنی بخش Table را آموزش خواهیم داد.

گزینه دوم این بخش Blan Page می باشد.

با استفاده از این گزینه می توانید در هر جایی از کار خود یک صفحه خالی ایجاد کنید و آن را به دلخواه خود پر کنید. اگر می خواهید قبل از صفحه ی خاصی یک بلنک پیج ایجاد کنید ابتدای آن صفحه کلیک کنید و گزینه بلنک پیج را انتخاب کنید و یا اگر می خواهید بعد از آن صفحه اضافه شود در انتهای صفحه کلیک کنید و گزینه بلنک پیج را انتخاب کنید.

گزینه آخر این بخش Page Break می باشد

این گزینه برای جداسازی دو قسمت از یکدیگر است. حال با اسنفاده از یک مثال برایتان توضیح می دهیم. احتمالا بسیاری از کتاب ها را دیده اید که شماره گذاری آن ها از ابتدا تا مقدمه با استفاده از حروف الفبا است و از مقدمه به بعد با استفاده از اعداد است که از یک نیز آغاز می شود. برخی از ویژگی ها مانند: حاشیه گذاری، شماره صفحه و … اگر به صورت عادی اعمال شود تمام صفحات یک ویژگی را کسب می کنند اما شما با استفاده از خاصیت پیج بریک کار خود را به دو یا چند قسمت تقسیم کنید و برای هر قسمت نیز از ویژگی های متفاوت استفاده کنید.

در انتهای صفحه ای که می خواهید از آن به بعد ویژگی های دیگری را اعمال کنید کلیک کنید و گزینه Page Break را انتخاب کنید. حال در صفحات قبل از Page Break ویژگی های مورد نظر خود را اعمال کنید و سپس در یکی از صفحات بعد از Page Break کلیک کنید و ویژگی های دیگری را اعمال کنید. البته در نظر داشته باشید که استفاده از شماره گذاری صفحات با استفاده از Page Break ممکن است نیاز به تمرین اند

 

Table

قسمت دوم از این سربرگ مربوط به بخش Table می باشد.

زمانی که بخواهید مجموعه ای از اطلاعات خود را در قالب جدول در برنامه ورد قرار دهید می توانید از این گزینه استفاده کنید.

جدول، شبکه‌ای از سلول‌ها است که در ردیف‌ها و ستون‌ها چیده شده‌اند.

در ابتدا با برخی اصطلاحات باید آشنا شوید که بتوانیذ تنظیمات مورد نظر خود را به طور دلخواه انجام دهید.

به ستوان های جدول Columns و به ردیف های جدول Rows می گوییم.

روش‌های درج جدول:
در نرم‌افزار Word سه روش برای افزودن جدول به اسناد شما وجود دارد:

درج سریع جدول
درج جدول با استفاده از ابزار Insert Table
درج جدول با استفاده از ابزار Draw Table

۱)روش درج سریع جدول : 

مکان‌نما را در مکان موردنظر در سند که می‌خواهید جدول درج شود، قرار دهید. سپس از سربرگ Insert روی Table کلیک کنید. یک لیست کشویی باز می‌شود که در بالای آن شبکه‌ای از مربع‌ها را می‌بینید. برای انتخاب ستون‌ها و سطرهای موجود در جدول، ماوس را روی شبکه بکشید. حالا جدول در سند درج می‌شود.

 

۲)درج جدول با استفاده از ابزار Insert table :
از سربرگ Insert روی Table کلیک کنید. سپس گزینه Insert table را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه یک پنجره جدید برایتان باز می شود که می توانید تنظیمات مربوط به تعداد سطر و ستون و … را در آنجا انجام دهید.

۱)در قسمت Number of Columns تعداد ستون‌ها را مشخص کنید؛
۲) در قسمت Number of rows تعداد ردیف‌ها را وارد کنید؛
۳) Word می‌تواند بر اساس محتوای سلول‌های جدول یا عرض پنجره سند، اندازه جدول را تغییر دهد. برای این کار ۳ گزینه در اختیار شما قرار داده شده است با فعال کردن گزینه Fixed Column Width اندازه جدول بدون در نظر گرفتن محتویات سلول یا عرض پنجره سند ثابت می‌ماند؛
۴) AutoFit to contents: اندازه سلول‌ها با توجه به محتوای درون آنها تغییر می‌کند؛
۵) AutoFit to Window: اندازه سلول‌ها با توجه به عرض پنجره سند تغییر می‌کند؛
۶) با تیک‌دار کردن گزینه dimensions for new tables Remember تغییراتی که در چند گزینه بالا ایجاد کرده‌اید، ذخیره می‌شود و در مراجعه بعدی به پنجره Insert Table همان تنظیمات مشاهده می‌شود. 

 

 

۳) درج جدول با استفاده از Draw Table :
از سربرگ Insert روی Table کلیک کنید و گزینه Draw Table را انتخاب کنید. مداد را در صفحه بکشید تا یک مستطیل در جایی که می‌خواهید قرار دهید، ایجاد شود. سپس خطوط را به صورت عمودی و افقی بکشید تا ستون‌ها و ردیف‌های مورد نیاز خود را ایجاد کنید.

 

 

پس از آنکه با استفاده از هر کدام از این روش هایی که گفتیم جدول خود را رسم نمودید می توانید شروع به وارد نمودن اطلاعات خود داخل سلول های جدول کنید.

در بخش بعدی تنظیمات تکمیلی مربوط به جدول را آموزش خواهیم داد.

 

تهیه شده در صنایع مهندسی کامپیوتر مکاترون

مدرس : مهندس عاطفه حسین زاده گروی

دیدگاه‌ها (۰)

*
*


6 − پنج =

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است Privacy PolicyوTerms of Use.

من با این شرایط موافق هستم.